Monday, June 18, 2007

Berlin och Frankrike

Idag åker en av våra, Julia, till le France, nästa måndag gör jag samma sak, och måndagen därpå åker min syster. I början av augusti åker halva stockholm till Berlin.

Varför?

Jo, jag skulle tippa på att europa först nu, någon gång kring millenieskiftet har börjat hämta sig från krigsåren, för vi sprudlar av kreativitet. Framförallt då just electrokidsen i frankrike, och ravearna i östberlin. Ok, det kanske inte är därför man åker dit, men erkänn att man tänkt mer och mer på dessa ställen på jorden ungefär samtidigt som man började bry sig om de hade ett schysst klubbliv, coola människor och en egen prägel på vad som kan ses som den "nya" europeiska musiken...

Fast vad vet jag om vad andra tycker och tänker, jag spekulerar bara. För allt sitter nog i vårat undermedvetna.

No comments: